10 Perkara Paling ‘Annoying’ Yang Orang Selalu Lakukan Di Gym!


Sekarang ni anak-anak muda tidak kira lelaki mahpun wanita, banyak habiskan masa di gym. Habis je kerja, tempat yang akan mereka tuju pasti pusat latihan gym.

Memang bagus kerana sibuk macam mana pun, kita perlu bersukan dan keluarkan peluh.

Tapi, kalau dah hari-hari pergi gym, mesti ada perkara jelik dan macam-macam jenis orang kita akan jumpa di sana.

Kami senaraikan 10 perkara ‘annoying’ yang orang selalu lakukan di gym!

1. Tak ada etika

Bila kita tengah gunakan alatan gym dan ada orang yang berdiri di sebelah, kita perlu bertanya sama ada mereka nak gunakan atau tidak. Tapi ada la mereka-mereka ni yang tak reti nak bertanya dan biarkan je orang lain berdiri menunggu.

2. Tak bertanya, terus guna

Ni memang selalu jadi. Kadang-kadang orang tu tengah guna, lepas tu bangun nak tambah pemberat. Relaks je ada orang duduk guna. Bengang oi!

3. Kaki selfie dan mesej

Tengah sibuk workout, dok sibuk nak selfie. Rasanya tak perlu kot nak bagi tahu kau dekat gym. Kang orang kutuk, kau marah. Macam-mana workout tu nak berkesan kalau sibuk mesej.

4. Pasang lagu kuat gila

Memang jadi kebiasaan, kalau sambil workout dengar lagu. Tapi beringat la dengan orang sekeliling. Bukannya lagu yang anda suka tu, semua orang sukakan juga!

5. Cakap telefon kuat-kuat

Masa workout la kita nak relakskan otak yang tengah serabut pasal kerja. Tapi, memang tak best bila ada orang cakap telefon kuat-kuat. Mengganggu betul. Ingat kau sorang je ada telefon!

6. “Lupa” lap peluh lepas guna

Setiap kali selepas gunakan peralatan gym, pastikan anda lap peluh-peluh yang tertinggal tu. Tak ada selera orang lain nak guna nanti. Bertimbang rasa okay!

7. Jadikan gym tempat cari awek

Hah..ni khas untuk lelaki. Kalau tengah workout tu buat cara tengah workout. Bukan pergi gym untuk cari awek atau “usha” awek. Mesti korang pernah tengok ada lelaki yang dok sibuk kacau awek tengah workout.

8. Bila ada yang cuba bagi khidmat nasihat percuma

Pernah tak masa korang workout, ada orang datang tiba-tiba, lepas tu bagi khidmat nasihat percuma macam-mana nak bagi badan sado? Kalau orang tu jurulatih takpe la juga.

9. Pakaian terlalu terdedah

Gym merupakan tempat awam. Jadi sebelum pergi gym tu, pastikan anda pakai pakaian yang sesuai. Jangan la terlalu terdedah sangat.

10. Pergi gym sebab suka-suka

Ramai yang pergi gym sebab suka-suka je. Bukan nak workout betul-betul pun. Buat semak tempat gym je la. Ada yang pergi gym sebab nak ikut kawan.

BACA JUGA: Tak Malu Ke Orang Tahu Kau Kenal Maria Ozawa?

Jangan lupa untuk LIKE Facebook BULETIN

Scroll to top