Kahwin Tanpa Hantaran Tapi Bahagia, Lelaki Ini Kongsi Rahsianya


Antara adat dan keberkatan dalam perkahwinan, mana satu korang nak pilih? Mesti ramai yang pilih keberkatan, kan? Yelah, kita nak hidup dengan pasangan bukan sehari dua.

Tapi, dalam pada kita berkeras tak nak hantaran mahal, nak nikah simple je, nak fokus pada kehidupan selepas bernikah, mesti kita tak boleh lari dari ‘adat’ yang dah dibuat orang lain.

Pelamin, nak bersanding sampai 3 kali, dan macam-macam lagi. Kami share dengan korang kisah brader ni. Kahwin takde hantaran, beb. Siap kenduri yang datang pun ahli keluarga terdekat je. Apa jadi lepas tu? Ha, korang kena baca!

Bagi pakai motor pergi kerja


Takde duit hantaran


Berhenti kerja & buat bisnes


Tak terbalas budi mentua kat aku


Kahwin tanpa hantaran masih boleh bahagia


Sumber: FB Shy Feu Din

BONUS TAMBAHAN: Aku menyesal minta hantaran RM 10 ribu...

Scroll to top